Vpliv hitre vožnje na stres

Vožnja z avtomobilom spominja pogosto na bitko, kjer igrajo ključno vlogo ob visoki hitrosti objestni in agresivni vozniki. Kako se izognemo stresnim situacijam in kako potujemo bolj sproščeno?

Vpliv hitre vožnje na stres

Vožnja z avtomobilom spominja pogosto na bitko, kjer igrajo ključno vlogo ob visoki hitrosti objestni in agresivni vozniki. Kako se izognemo stresnim situacijam in kako potujemo bolj sproščeno?

Marsikdo se počuti že po krajši vožnji kot maratonec na ciljni črti. Stres, ki ga doživljate med prebijanjem čez prenatrpana mestna jedra, ostrem manevriranju agresivnih voznikov, izsiljevanju prednosti ali med avtocestno vožnjo, kjer brezobzirneži prehitevajo po desnem pasu ali izzivalno vozijo le nekaj metrov za drugimi vozili, je izjemen. Temu primerno velja upoštevati vsaj osnovne napotke za umirjeno in varno vožnjo, s pomočjo katerih boste nizali kilometre varnejše in za telo in dušo manj stresno. 

Umirjen pristop
Vas morda obdajajo občutki, da morate pogosto močno pritiskati na plin, loviti rumeno luč na semaforju ali celo zapeljati v rdečo? Ali pa voziti z visoko hitrostjo za voznikom, ki potuje po avtocesti na vašem voznem pasu? Se pogosto spozabite in divjate na odprtih cestah z višjimi hitrostmi od dovoljenih? Potem se zamislite in vprašajte, kaj s tem pridobite? S tovrstnim početjem spravljate v nevarnost sebe in ostale prometne udeležence! Predrzna in hitra vožnja predstavlja izjemno obremenitev za telo, čeprav se zdi, da v tem uživate in vas početje ne obremenjuje. Stres je pri tovrstni vožnji podzavesten, kjer predstavlja adrenalinska izkušnja veliko telesno obremenitev. Po takšnih vožnjah občuti voznik utrujenost, ki izvira iz podzavestnega stresa, čeprav se zdi, da gre za užitek. Pa ni tako!

Lov na minute
Verjetno pogosto pomislite, da lahko s hitro in drzno vožnjo nadomestite izgubljene minute na račun kasnejšega odhoda ali recimo daljšega spanca? Tovrstno razmišljanje je žal zmotno! V avtomobil raje sedite nekaj minut prej in ne ogrožajte z divjo vožnjo sebe in ostalih. Z drzno vožnjo lahko le izjemoma nadoknadite izgubljen čas. Večinoma se zgodi, da se z nekom, ki je vas in vse pred vami drzno prehitel, že čez nekaj kilometrov srečate v koloni pred rdečim semaforjem. Proti cilju, naj gre za službo ali recimo nedeljsko kosilo, se raje odpravite kakšno minuto prej. S tem se boste izognili nepotrebnemu stresu, ki ga lahko spodbudi lovljenje časa na račun zamujanja ali gneče. Lep primer slednjega predstavlja jutranja vožnja v službo. Večinoma obstajata dva pristopa. Po prvem vas najeda stres zaradi možnega zamujanja, po drugem imate med vožnjo dovolj časa za sproščanje ob prijetni glasbi. Izbira je vaša!

Varnostna razdalja
Ustrezen razmik med avtomobili nosi z razlogom izraz varnostna razdalja! Zato ne počnite tistega, kar niti sami ne ljubite in je zelo nevarno. Med vašim avtomobilom in tistim pred vami naj bo vedno ustrezna razdalja. Med najbolj stresne občutke, ki jih doživljajo vozniki, šteje prav ta, ko nekdo vozi za bližnjim vozilom in ustvarja občutek, da se bo ob močnejšem zaviranju zaletel v zadek spredaj vozečega. Tovrstni občutki so zaradi slepljenja z žarometi še bolj izraziti ponoči ali zgodaj zjutraj! Temu početju se izognite v največji možni meri. Vaše reakcije ob morebitnem sunkovitem zaviranju vozila pred vami bodo bolj umirjene in za vaše potnike manj obremenjujoče. Stresnost vožnje bo veliko nižja za vas in vse bližnje!

Odložite telefon
Znebite se ga! Vsak telefonski pogovor, ki ga izvajate med vožnjo, predstavlja z vozniškega stališča veliko motnjo. Tu ne gre za kazen, ki je povezana z nedovoljeno uporabo telefona med vožnjo! Problem je drugje! Vsak klic odvrača pozornost s cestnega dogajanja, kar skrajšuje voznikov reakcijski čas. Posledice so lahko usodne. Telefonski pogovor predstavlja dodatno obremenitev za možgane, kar se kaže v obliki zavestnega in podzavestnega stresa.

Oaza miru
Dolgotrajna podvrženost stresu ustvarja negativne vplive na zdravje. Stres vpliva na dvig krvnega tlaka, slabi imunski sistem, povečuje nevarnost srčnega napada, zmanjšuje plodnost in pospešuje staranje. Dolgotrajni stres lahko celo negativno vpliva na možgane, saj so tovrstne osebe podvržene anksioznosti in depresivnosti. Med vožnjo se zato raje posvetite le vožnji, ki jo lahko kombinirate s sproščenim klepetom s sogovorniki ali poslušanjem nežne glasbe. Vaš avto naj postane oaza miru, ne pa generator stresnega dogajanja, ki ga ustvarjate z agresivno in prehitro vožnjo.

Vožnja z avtomobilom spominja pogosto na bitko, kjer igrajo ključno vlogo ob visoki hitrosti objestni in agresivni vozniki. Kako se izognemo stresnim situacijam in kako potujemo bolj sproščeno?

Ne spreglejte

28.5.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
7.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
28.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
1.2.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
29.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.1.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
17.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec

Prijavite se na novice in prihranite pri servisu vozila

Prijavite se na obveščanje o servisnih ugodnostih.