Proč s smradom, prašnimi delci in alergijskim cvetnim prahom

Na menjavo zračnega filtra kabine večina pozablja, čeprav ga velja nadomestiti z novim enkrat letno. Prezračevanje avtomobilske notranjosti je z umazanim filtrom omejeno. Posledic je veliko, od povečanega rosenja steklenih površin do alergijskih obolenj in neprijetnega smradu, ki se izloča na različnih delih klimatskega sistema ob tvorjenju mikroorganizmov, gliv ter plesni.

Proč s smradom, prašnimi delci in alergijskim cvetnim prahom

Na menjavo zračnega filtra kabine večina pozablja, čeprav ga velja nadomestiti z novim enkrat letno. Prezračevanje avtomobilske notranjosti je z umazanim filtrom omejeno. Posledic je veliko, od povečanega rosenja steklenih površin do alergijskih obolenj in neprijetnega smradu, ki se izloča na različnih delih klimatskega sistema ob tvorjenju mikroorganizmov, gliv ter plesni.

Vloga kabinskega filtra zraka
V osebnih avtomobilih se srečujemo z različnimi filtri za čiščenje zraka. Eni ščitijo notranjost motorja pred trdimi delci, drugi potnike pred nečistočami v obliki prašnih delcev in neprijetnih vonjav. Ker je ozračje večinoma povsod zelo onesnaženo, so filtri zraka zelo obremenjeni. Ob normalni uporabi avtomobila se v enem letu njihova površina zamaže, delno zamaši in navlaži. Zaradi tega postane pretok zraka v notranjost avtomobila omejen. V prezračevalnih kanalih sistema za ogrevanje in hlajenje vozila se hkrati povišata vlažnost in temperatura, kar predstavlja osnovo za hiter razvoj mikroorganizmov, gliv in plesni. Ob njihovi rasti in razmnoževanju se izloča neprijetno smrdljiv vonj, zaradi katerega je notranjost avtomobila zatohla in zdravstveno vse bolj oporečna. Vse to lahko spremljajo še z vdorom cvetnega prahu povezani alergijski vplivi, ki se v povezavi z onesnaženostjo zraka z glivami in plesnijo potencirajo. Tovrstni zagati se lahko izognemo v velikem loku z redno menjavo zračnega filtra kabine in občasno dezinfekcijo sistema za gretje in hlajenje avtomobilske notranjosti.

Nizek strošek menjave
Cena tovrstne storitve je v primerjavi z vplivi onesnažene avtomobilske notranjosti na zdravje potnikov zanemarljiva. Kljub temu večina med nami pogosto zanemarja in pozablja na menjavo kabinskega filtra, ki je večinoma enostavno dosegljiv na zunanji strani zračnega dovoda za armaturno ploščo. Večina filtrov je kvadratne oblike, seveda obstajajo tudi drugačni oziroma namensko prilagojeni posameznemu tipu vozila. Filtri se sicer ločijo po kakovosti filtracije, zato velja biti pozoren na cenene, a hkrati večinoma precej neučinkovite kopije filtrov znanih blagovnih znamk. Pri slednjih je režasta papirnata vlaknena struktura tanka in preveč propustna. Dober filter prepušča največ do 5,5 mikronov velike delce, ki so za človeško oko povsem nevidni. Nekatere filtre dopolnjuje še aktivno oglje za kakovostnejšo filtracijo s poudarkom na emisijskih plinih.

Umazan ali zamašen kabinski zračni filter, ki odstranjujejo iz zraka trdne delce, kot so prah, pelod, plesni in bakterije, šteje kljub pomembnemu vplivu na zdravje in počutje med najbolj pogosto zanemarjene avtomobilske dele.

Prijetna in zdrava mikroklima
Zgolj kakovostni filtri so namreč dovolj učinkoviti pri zagotavljanju prijetnega in zdravega ozračja, v katerega ne vdirajo prašni delci in cvetni prah. Slednji lahko predstavlja za alergijsko občutljive voznike veliko varnostno grožnjo. Nenaden napad kašljanja, kihanja in dražečega solzenja lahko usodno zmanjša voznikovo osredotočenost na prometno dogajanje in privede do nezgode.

Interval menjave zračnega filtra
Zaradi nečistega filtra se nam ne bo pokvaril avto, je pa počutje v takšnem avtomobilu neprijetno in nezdravo. Kabinski filter zraka velja zato zamenjati enkrat letno oziroma po 15.000 prevoženih kilometrih. Interval menjave mora biti ob pogosti vožnji po prašnih cestah še krajši!
 

Na menjavo zračnega filtra kabine večina pozablja, čeprav ga velja nadomestiti z novim enkrat letno. Prezračevanje avtomobilske notranjosti je z umazanim filtrom omejeno. Posledic je veliko, od povečanega rosenja steklenih površin do alergijskih obolenj in neprijetnega smradu, ki se izloča na različnih delih klimatskega sistema ob tvorjenju mikroorganizmov, gliv ter plesni.

Ne spreglejte

28.5.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
7.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
28.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
1.2.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
29.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.1.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
17.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec

Prijavite se na novice in prihranite pri servisu vozila

Prijavite se na obveščanje o servisnih ugodnostih.