Nakup rabljenega vozila

Nakup rabljenega vozila se zlahka spremeni v »tragedijo«, ki vam uniči goro živcev in izprazni bančni račun. Na kaj morate biti pozorni med ogledom in testiranjem rabljenega avtomobila? Kako lahko ločite dober nakup od slabega?

Na trgu je veliko prodajalcev rabljenih vozil, ki obljubljajo marsikaj. A realnost je pogosto drugačna! Nekateri avtomobili imajo prilagojene kilometre, navidezno popravljene zarjavele ali poškodovane karoserijske dele in kozmetično obnovljene posamezne dele notranjosti. Pregled vozila mora biti zato natančen in skrben. Vključevati mora ogled zunanjosti in notranjosti, preverjanje delovanja vseh sklopov opreme in temeljit preizkus motorja, podvozja, krmiljenja in zavornega sklopa.

Zunanjost
Prvi pregledu karoserije naj bo ta čista in suha, saj umazanija in voda prekrijeta številne nepravilnosti. Razlog, zakaj naj bi bil ravno na dan vašega ogleda avtomobil umazan, naj predstavlja potencialni alarm. Pri pregledu se osredotočite predvsem na podrobnosti, ki lahko kažejo na udeležbo avtomobila v prometni nesreči. Preglejte vse reže med karoserijskimi deli, ki morajo biti po vsej dolžini enako široke. Preverite poškodbe laka in morebitno barvno odstopanje, ki lahko odkriva, da je bil del vozila poškodovan in prebarvan. Pod pokrovom motorja in vrat preverite znake poškodb, kot so ukrivljenost pločevine in sledovi naknadnega barvanja. Bodite pozorni na rjavenje pragov, kolesnih obrob, vratnih stranic in vseh ostalih delov, kjer se pogosto zadržuje kondenzacijska vlaga. Preverite še kakovost tesnil na vratih in letnice izdelave na steklenih površinah. Če se ne ujemajo, obstaja velika verjetnost, da je bilo vozilo poškodovano. Sledi pregled luči. Pozorni bodite na njihovo nameščenost - oddaljenost od karoserijskih delov naj bo povsod enaka. Prav tako pomembna je njihova ohranjenost. Površinsko motne in poškodovane luči, ki imajo lahko za povrh še od temperature deformirane notranje parabole, so tehnično oporečne!

Notranjost
Poškodbe na volanskem obroču, prestavni ročici, sedežih in drugih delih povedo veliko o zgodovini vozila in realnosti podatka o prevoženih kilometrih. Zato natančno preglejte vse površine! Nadaljujte s preverjanjem delovanja varnostnih pasov in vseh električnih naprav ter ostalih pripomočkov. Preverite delovanje radijskega sprejemnika, notranje osvetlitve, električno pomikanje ogledal in stekel, delovanje prezračevanja in klimatske naprave. To pustite delovati na najvišji stopnji hlajenja, kjer mora klima dovajati konstantno ohlajen zrak. Bodite pozorni, da ob vklopu kontakta zasvetijo na armaturni plošči vse kontrolne lučke in da nato ugasnejo. Če je recimo vozilo opremljeno z zavornim sistemom ABS in kontrolna lučka ob kontaktu ne sveti, lahko sklepate, da je sistem izklopljen ali je z izklopom zakrita napaka v delovanju.

Podvozje
Priporočljiv je ogled podvozja. Njegova ohranjenost je odvisna od načina vzdrževanja in prevoženih kilometrov. Nekaj rje na izpostavljenih delih, kot so obese koles, predstavlja pri nekaj let starem avtomobilu običajen pojav. Bolj pozorni bodite na pretirano zarjavelost ostalih komponent. Preverite stanje izpušnega sistema in se posvetite spodnji strani motorja in menjalnika. Vse te površine naj bodo suhe in brez ostankov olja ter drugih tekočin. Nekaj pozornosti namenite pregledu pogonskih gredi in morebitnim poškodbam manšet na gibljivih delih. Preverite še obrabo zavornih diskov in oblog ter morebitno puščanje zavorne tekočine. Pregled nadaljujte s kontrolo enakomerne obrabe pnevmatik. Neenakomerna obraba je pogosto povezana z napakami na podvozju. Preverite še tip, mere in starost pnevmatik. Vse mere na pnevmatikah morajo biti enake tistim v homologacijskem kartončku, sicer boste imeli težave pri naslednjem tehničnem pregledu in med morebitno policijsko kontrolo.

Testna vožnja
Med vožnjo bodite pozorni na obnašanje vozila, blažilnike in zračnost podvozja. Testno vožnjo opravite osebno ali s pomočjo izkušenega voznika, ki mu zaupate. Če je mogoče, naj bo vozilo pred vožnjo hladno. Tako opazujete obnašanje motorja ob hladnem zagonu, saj ogret motor zakrije določene pomanjkljivosti. Dober motor teče gladko in brez zaganjanja. Pri speljevanju ste pozorni na sklopko, ki mora začeti z delovanjem vsaj po dveh tretjinah spuščenega pedala. V nasprotnem primeru gre verjetno za precejšno obrabljenost lamele. Sklopka naj prijemlje enakomerno, nič sunkovito in brez tresenja. Med vožnjo ste pozorni na menjalnik. Pretikanje v vse prestave mora biti tekoče, tiho in brez potrebe po uporabi pretirane sile. Enako velja za vrtenje volana, ki mora biti v obeh smereh lahkotno in brez zatikanja ali pokanja volanskega droga. Med vožnjo izklopite avdio sistem in ventilator, da lažje prisluhnete nenavadnim zvokom. Med vožnjo ne sme podvozje ropotati ali spuščati pretiranih glasov. Vmes močneje pospešite, da preverite odzivnost motorja. Zavore testirajte na mestih, kjer ni možnosti, da bi ogrožali ostale prometne udeležence. Zavore preverite tako, da pri hitrosti med 40 in 50 km/h močno pritisnete na pedal. Vozila ne sme samodejno potegniti iz smeri vožnje, saj mora biti delovanje zavor enakomerno na levi in desni strani. Če ima vozilo zavorni sistem ABS, boste med močnim zaviranjem čutili tresenje zavornega pedala in nihajoč ropot zavor. To je normalno!

Dokumentacija
Nekatere podatke o lastnikih vozila lahko preverite na spletnih portalih s pomočjo številke prometnega dovoljenja, številka vozila (VIN) in registrske številke. Preglejte še servisne podatke (če obstajajo) – njihovo verodostojnost lahko preverite pri serviserju, kjer naj bi bilo  vozilo servisirano. Izpolnjena servisna knjižica žal ne pomeni, da je vozilo brezhibno.

Odločitev
Pred dokončno odločitvijo si obvezno vzemite čas za razmislek, ki naj poteka brez evforije in brezglavega hitenja. V nasprotnem primeru se lahko navidezno še tako dober nakup spremeni v bolečo izkušnjo. V kolikor vam vozilo dejansko ustreza, se s prodajalcem dogovorite glede primerne cene in zaključite nakup s prepisom lastništva.
 

Nakup rabljenega vozila se zlahka spremeni v »tragedijo«, ki vam uniči goro živcev in izprazni bančni račun. Na kaj morate biti pozorni med ogledom in testiranjem rabljenega avtomobila? Kako lahko ločite dober nakup od slabega?

Ne spreglejte

28.5.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
7.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
28.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
1.2.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
29.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.1.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
17.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec

Prijavite se na novice in prihranite pri servisu vozila

Prijavite se na obveščanje o servisnih ugodnostih.