Najpogostejše težave na tehničnem pregledu

Po uradnih podatkih zaznajo pregledniki med tehničnimi pregledi pomanjkljivosti in napake na skoraj petini vozil. Katere napake so najbolj pogoste? 

Najpogostejše težave na tehničnem pregledu

Po uradnih podatkih zaznajo pregledniki med tehničnimi pregledi pomanjkljivosti in napake na skoraj petini vozil. Katere napake so najbolj pogoste? 
 

Tehnični pregled za motorna in priklopna vozila je obvezen prvič štiri leta po prvi registraciji novega vozila, nato vsaki dve leti do osmega leta starosti in nato enkrat letno. Na začetnem delu pregleda opravi kontrolor identifikacijo vozila s preverjanjem njegovega ujemanja z dokumenti. Sledi preverjanje ključnih komponent vozila s poudarkom na zavornem sistemu, krmiljenju, svetlobnih telesih, električni opremi, delih podvozja in stanju karoserije ali šasije ter nanjo pritrjenih delov. Izmerijo se zavorni učinki in emisije izpušnih plinov. Zaradi morebitne zamenjave delov izpušnega sistema se oceni hrupnost delovanja motorja. Kontrolor pregleda še ustreznost profila na pnevmatikah in neoporečnost obvezne opreme. Ob tem naletijo pregledniki pogosto na različne pomanjkljivosti, vključno s takšnimi, ki resno ogrožajo varnost prometnih udeležencev.

Ključne nepravilnosti
Vozilo ni tehnično brezhibno, v kolikor so pri pregledu ugotovljene napake. Najpogostejše izvirajo iz pomanjkljivega ali nepravilnega delovanja svetlobne opreme, zavornega in krmilnega sistema ter kolesnih obes. Med napakami se pogosto srečujemo še z neustreznim stanjem pnevmatik in pomanjkljivo obvezno opremo. Najbolj pogoste težave lahko razdelimo na več sklopov, kjer igrajo ključno vlogo:

Svetila: nedelujoče žarnice, netesna ohišja žarometov in nedelujoči regulatorji dolžine svetlobnega snopa;

Zavore: neenakomerno delovanje posameznih kolesnih komponent, počene zavorne cevi, blokirani ali netesni zavorni cilindri, izrabljene torne obloge, neučinkovita parkirna zavora;

Izpušni sistem: prekoračene vrednosti dovoljenih emisij, netesnost sistema, nepravilna namestitev in rjavenje;

Opozorilne lučke: vklopljena lučka za motorno elektroniko, zračno blazino ali zavorni dodatek ABS;

Pnevmatike: prevelika obraba, nepravilna velikost in vidnejše poškodbe na tekalnih ali stranskih površinah;

Obvezna oprema: že odprta ali v smislu roka uporabnosti pretečena prva pomoč, manjkajoč ali poškodovan varnostni trikotnik, manjkajoč ali pomanjkljiv komplet rezervnih svetil;

Vetrobransko steklo: poškodovano steklo s poudarkom na voznikovem vidnem polju;

Podvozje: zračnost med posameznimi deli (zgibi, drogovi in vodila), poškodovani ali nedelujoči blažilniki ter predelane vzmeti;

Krmiljenje: poškodbe in zračnost pri posameznih delih volanskega sistema, ki lahko privedejo do nenadne odpovedi delovanja;

Nedovoljene predelave: neodobrene predelave vozil, zaradi katerih je resno ogrožena varnost vozila.

Vozilo ni brezhibno 
Lastnik vozila, ki mu zaradi napak ne uspe opravi tehničnega pregleda, mora slednje odpraviti v roku 15 dni. Vse ugotovitve o nepravilnem delovanju vpiše kontrolor v skupno podatkovno bazo, ki omogoča hitrejše ponovno preverjanje tehnične in opremske brezhibnosti.
 

Po uradnih podatkih zaznajo pregledniki med tehničnimi pregledi pomanjkljivosti in napake na skoraj petini vozil. Katere napake so najbolj pogoste? 

Ne spreglejte

28.5.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
7.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
28.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
1.2.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
29.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.1.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
17.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec

Prijavite se na novice in prihranite pri servisu vozila

Prijavite se na obveščanje o servisnih ugodnostih.