Kako vzdrževati avtomobil, da prevozi brez težav vsaj 300.000 kilometrov?

Novodobni avtomobili so z nekaterih zornih kotov morda manj trpežni od tistih iz devetdesetih letih prejšnjega stoletja. A dejstvo je, da z njimi prevozimo ob dobrem servisiranju brez težav prek 300.000 kilometrov. Kakšni so vplivi na življenjsko dobo?

Kako vzdrževati avtomobil, da prevozi brez težav vsaj 300.000 kilometrov?

Novodobni avtomobili so z nekaterih zornih kotov morda manj trpežni od tistih iz devetdesetih letih prejšnjega stoletja. A dejstvo je, da z njimi prevozimo ob dobrem servisiranju brez težav prek 300.000 kilometrov. Kakšni so vplivi na življenjsko dobo?

Za avtomobil s 100.000 prevoženimi kilometrov obstaja velika verjetnost, da jih bo ob ustreznem vzdrževanju zlahka prevozil še vsaj dvakrat toliko. To je dejstvo, ki ga lahko spremeni le višja sila ali neustrezno vzdrževanje. Obraba motornih in drugih delov se namreč ob neustreznem vzdrževanju drastično poveča in zlahka pripelje do izjemno dragih okvar, zaradi katerih nas pusti avtomobil na cedilu ali postane njegovo delovanje zelo nevarno za uporabnika in ostale cestne udeležence.

Kratke vožnje
Med uporabo avtomobila na krajših razdaljah ne doseže motor optimalne delovne temperature, kar predstavlja veliko oviro v smislu dolge življenjske dobe. Med zgorevanjem goriva nastaja v motorju poleg izpušnih emisij še vodna para, ki se pri kratkih vožnjah težko povsem izloči iz motorja! Ob izstopu iz zgorevalnega prostora se para zaradi neogretega motorja prehitro ohladi in spremeni v tekočino. Takšna voda se lahko meša z motornim oljem, najeda izpušne ventile in povzroča korozijske procese v celotnem izpušnem sistemu. Življenjska doba komponent drastično pade! Kratke vožnje povzročajo še izdatno obrabo vseh premikajočih se delov motorja. Mazalne lastnosti neogretega olja so v primerjavi z ogretim veliko slabše. Pomikanje hladnega olja je počasno, njegovo pronicanje v najbolj odročne dele stroja pa je omejeno.

Servisni intervali
Knjižica z navodili predstavlja biblijo, iz katere izveste vse ključne podatke o delovanju in vzdrževanju avtomobila. Med ključne informacije štejejo tiste o rednih opravilih in njihovi časovni periodiki. Enako težo imajo poglavja s podatki o ustrezni izbiri tekočin, saj deluje avtomobil optimalno le z ustreznim motornim in zavornim oljem ter ravno prav gosto in na zmrzal odporno hladilno tekočino. Enako velja za obrabo, ki je pri neustrezno izbranih tekočinah višja od normalne! Zato so v servisni knjižici zapisani vsi potrebni posegi glede na čas in število prevoženih kilometrov. Med njimi je najpomembnejši servisni interval menjave motornega olja. Vloga olja je večplastna, saj maže gibljive dele motorja in skrbi za nalaganje nesnage. Življenjska doba olja je posledično omejena s količino nesnage in časom v motorju. Zaradi kemičnih reakcij se namreč mazalne lastnosti olja slabšajo, čeprav ne uporabljamo avtomobila! Hkrati ne smete pozabiti na: hladilno in zavorno tekočino, olje v servo volanu in menjalniku, menjavo filtrov in recimo zavornih komponent. Z redno menjavo tekočin lahko podaljšate življenjsko dobo motorja za vsaj 40 odstotkov. Hkrati velja pri servisiranju posegati le po kakovostnih nadomestnih delih priznanih znamk in resno slediti tovarniškim vpoklicem, saj je lahko njihov vpliv na delovanje, zmogljivosti ali varnost avtomobila ključen.

Osebni faktor
Tu ne gre za »pogovarjanje« z avtomobilom. Je pa smiselno, da ste pozorni na njegov izgled, zvok in vonj. To, da avtomobil le uporabljate, ni dobro! Bodite pozorni na morebitne novosti in nenavadnosti, kot so: vibracije, šklepetanje in ječanje, neprijetne vonjave in pojav madežev in tekočin pod vozilom ali v motornem prostoru. V teh primerih morate ukrepati brez odlašanja. Enako velja ob vklopu opozorilnih lučk. Vsi ti znaki lahko nakazujejo na morebitne mehanske ali elektronske okvare. Nepravilnosti odpravite zato v prvi fazi, saj bodo skoraj gotovo s časom prerasle iz manjših okvar in zadreg v večje ter dražje. 

Nega in čiščenje
Ne zanemarjajte avtomobila! Zunanjost in notranjost čistite in negujte redno. Karoserijski lak ohranja ob periodičnem čiščenju in nanosu zaščitnega sredstva lesk. Pločevina pa ni tako močno podvržena korozijskim pojavom in bledenju, ki jih povzročajo kemične reakcije zaradi smoga, soli in nesnage. Podobno velja za notranje materiale, ki jih čistite in brišite redno. Nesnaga in bakterije povzročajo gnitje, ki jih spremljajo neprijetne vonjave, kemični procesi in površinsko razjedanje.

Dober serviser
Izberite serviserja, ki mu lahko zaupate in se izogibajte tistih s slabim slovesom. Avtomobil zaupajte le dovolj usposobljenim strokovnjakom, ki imajo ustrezna znanja in izkušnje. Izogibajte se serviserjev, ki se ne udeležujejo usposabljanj o novih tehnologijah in servisnih postopkih. Zgolj tako bo vaše zadovoljstvo ob uporabi vašega jeklenega konjička popolno, njegova življenjska pot pa precej daljša od 300.000 kilometrov.

Novodobni avtomobili so z nekaterih zornih kotov morda manj trpežni od tistih iz devetdesetih letih prejšnjega stoletja. A dejstvo je, da z njimi prevozimo ob dobrem servisiranju brez težav prek 300.000 kilometrov. Kakšni so vplivi na življenjsko dobo?

Ne spreglejte

28.5.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
7.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
28.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
1.2.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
29.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.1.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
17.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec

Prijavite se na novice in prihranite pri servisu vozila

Prijavite se na obveščanje o servisnih ugodnostih.