Kako najlažje in najbolj varno zamenjate predrto pnevmatiko?

Statistika pravi, da se povprečnemu vozniku predre pnevmatika vsakih 7 let oziroma na približno 100.000 prevoženih kilometrov. Pnevmatiko lahko poškodujejo špičasti predmeti, udarne luknje, ostri robovi in druge nevarnosti. Med uporabo starih, izrabljenih ali nepravilno napolnjenih pnevmatik je možnost poškodb še večja.

Kako veste, kdaj poči guma? Opozorilnih znakov ni malo! Večinoma gre za pojav ritmičnega hrupa, ki ga spremlja siljenje vozila v določeni smeri. V tem primeru nemudoma zmanjšajte hitrost in ustavite vozilo na varnem mestu, saj lahko nadaljevanje vožnje ogrozi vašo varnost. Hkrati obstaja velika verjetnost, da pride med nadaljevanjem vožnje do poškodb platišča in drugih okvar. Med zaustavljanjem bodite pozorni, da ne zavirate premočno in da imate vozilo pod nadzorom. Vklopite svetlobna opozorila. Če je mogoče, ustavite vozilo na ravni površini, saj lahko le tam varno uporabite avtomobilsko dvigalko.

Posebne izvedbe pnevmatik
Nekatera vozila so opremljena z »Run-Flat« pnevmatikami, ki omogočajo krajše nadaljevanje vožnje z zmanjšano hitrostjo. S takšnimi pnevmatikami lažje zapustimo cesto in poiščemo pomoč. Avtomobili z »Run-Flat« pnevmatikami večinoma nimajo rezervnega kolesa. Pa tudi sicer velja omeniti, da nimajo vsa sodobna vozil več rezervne pnevmatike, saj jo nadomešča pripomoček za začasno popravilo s pomočjo kompresorja in tekočega sredstva za mašenje lukenj. V tem primeru je postopek razmeroma enostaven. V prvi fazi ulijete čez ventil poškodovane pnevmatike tekočino za mašenje lukenj, v drugi napolnite pnevmatiko s kompresorjem do ustreznega tlaka. Težavo predstavlja v tem primeru le »manjša« neprijetnost, saj so tovrstni kompleti za krpanje pnevmatik uporabni le za manjše luknjice. V primeru večjih je potreba po vlečni službi skoraj neizogibna.

Menjava pnevmatike
Drugačen scenarij vas čaka pri menjavi predrte pnevmatike z rezervno. Tu je treba najprej poskrbeti za varnost in obveščenost drugih voznikov o obcestnem dogajanju, kjer namestite varnostni trikotnik na primerni oddaljenosti od vozila ob desni rob cestišča. Nato preverite, ali ste dovolj močno zategnili ročno zavoro. Iz prtljažnika (lahko tudi motornega prostora) vzemite dvigalko, ključ za odvijanje vijakov na kolesih (marsikje predstavlja vzvod za pomik dvigalke) in rezervno kolo. Če je platišče opremljeno z okrasnim plastičnim pokrovom, ga snemite. Pri tem si lahko previdno pomagate z izvijačem. Nato začnite s popuščanjem vijakov, s katerimi je platišče pritrjeno na podvozje. Ker so vijaki večinoma precej zategnjeni, je ključ oblikovan tako, da lahko nanj sunete ali stopite z nogo. Ročaj ključa postavite pred tovrstnim početjem v vodoraven položaj in nanj stopite ali močno sunite. Ko vijake odvijete za pol obrata, začnite z dviganjem avtomobila. Spodnji del dvigalke mora biti pri tem položen na ravno in trdno površino, saj jo lahko v nasprotnem primeru spodnese. Z vrtenjem v desno začnite dvigati vozilo. Ko se avto dvigne, podstavite pod njega rezervno kolo, ki zaščiti avtomobil v primeru zdrsa dvigalke. Sledi dokončno odvijanje vijakov. Nato zagrabite kolo z obema rokama in ga potegnite k sebi ter podložite pod avto. Sledi nameščanje rezervnega kolesa, kjer ste pazljivi na poravnavo lukenj na platišču in vpetju. Vijake privijate z vrtenjem v desno. Predrto pnevmatiko pospravite v prtljažnik oziroma prostor, ki ji je namenjen. Avtomobil spustite do tal in pospravite dvigalko. Dokončno zategnite kolo s ključem - po potrebi z močnim sunkom noge. Odpeljite se do bližnjega vulkanizerja, ki vam predrto pnevmatiko popravi ali nadomesti z novo.

Pomembno opozorilo
Pnevmatike igrajo eno izmed ključnih vlog pri uporabi vozila. Zato jih morate pravilno vzdrževati! Z rednim nadzorom njihovega tlaka, preverjanjem globine profila in periodično rotacijo lahko opazno podaljšate njihovo življenjsko dobo in zmanjšate možnost predrtja.
 

Hitra prijava na servis pnevmatik
 

Statistika pravi, da se povprečnemu vozniku predre pnevmatika vsakih 7 let oziroma na približno 100.000 prevoženih kilometrov. Pnevmatiko lahko poškodujejo špičasti predmeti, udarne luknje, ostri robovi in druge nevarnosti. Med uporabo starih, izrabljenih ali nepravilno napolnjenih pnevmatik je možnost poškodb še večja.

Ne spreglejte

28.5.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
7.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
28.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
1.2.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
29.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.1.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
17.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec

Prijavite se na novice in prihranite pri servisu vozila

Prijavite se na obveščanje o servisnih ugodnostih.