Bolečine v križu med vožnjo

Dolgotrajno sedenje v avtomobilu predstavlja enega izmed ključnih razlogov za pojav bolečin v križu. Hrbtne mišice med sedenjem ne delujejo, zato se izgublja mišični tonus in prihaja do sesedanja hrbtenice, poškodb in bolečin. Kako se jih znebimo ali vsaj omilimo?

Bolečine v križu med vožnjo

Dolgotrajno sedenje v avtomobilu predstavlja enega izmed ključnih razlogov za pojav bolečin v križu. Hrbtne mišice med sedenjem ne delujejo, zato se izgublja mišični tonus in prihaja do sesedanja hrbtenice, poškodb in bolečin. Kako se jih znebimo ali vsaj omilimo?

Med dolgotrajno  vožnjo se pravilna oblika hrbtenice spremeni iz silhuete v obliki črke S v črko C, kar poveča enostransko obremenitev medvretenčnih ploščic in vretenc. Hrbtenica je hkrati izpostavljena vibracijam in sunkom, ki so pogojeni z dinamiko vožnje in stanjem vozne površine. Za povrh so sedeži v številnih avtomobilih nameščeni nizko in v hrbtnem delu preveč nazaj, kar povečuje obremenitev stegenskih mišic in pomikanje medenice v nepravilen položaj. V tem položaju ne sedimo več na sedalnih kosteh! Med vožnjo prihaja zaradi prisilnega položaja glave še do obremenjevanja vratu. Voznik ima glavo pomaknjeno večinoma bolj naprej kot je običajno. 

Idealen položaj
Med vožnjo avtomobila velja upoštevati glede položaja za volanom in sedenja nekaj ključnih nasvetov. Za začetek zagotovite, da bodo vaša stegna podprta po vsej dolžini sedeža. Sedež naj bo pomaknjen v položaj, kjer so stopala dovolj blizu stopalkam. V nasprotnem primeru je obremenitev vratu in prsnega dela hrbtenice izdatnejša. Oddaljenost volana naj bo takšna, da ste naslonjeni na naslonjalo sedeža in da lahko udobno držite volan z rahlo pokrčenimi rokami. Vrat naj bo vzravnan, pogled usmerjen ravno naprej. Nastavite si še višino sedeža, kjer naj bodo kolena rahlo višje kot sta kolka. Naslonjalo sedeža naj bo nastavljeno na približno 100 do največ 110 stopinj – takrat je sedenje najbolj udobno in zdravo. 

Koristna preventiva
Vedno poskrbite za pravilen položaj volanskega obroča in sedeža – to je pravilo številka ena! Podobno velja za napotek, da nikoli ne prevozite daljše razdalje brez postanka oziroma postankov. Med vožnjo se občasno ustavite, izstopite in poskrbite za razgibavanje hrbtenice in telesa. Med vožnjo bodite čimbolj sproščeni, saj napetost povzroča bolečine v križu, vratu ali ramenih. Pri avtomobilih, ki nimajo volana v osi s sedežem, naj bodo vaši postanki pogostejši. Tovrsten vozniški položaj sili v rahlo nagibanje telesa, kar deluje stresno za roke in vrat. V primeru ponavljajočih se bolečin v križu, si pomagate s križno podporo, ki zagotavlja pravilno ukrivljenost hrbtenice. Dodati velja, da je vožnja avtomobila z avtomatskim menjalnikom v primerjavi s tisto z ročnim za hrbtenico manj obremenjujoča, saj ni tako sunkovita.

Vaje za hrbtenico
V razvitih državah ima 50 do 80 odstotkov ljudi težave z bolečinami v križu. Prve bolečine se zaradi nezdravega življenja in pomanjkanja gibanja večinoma pojavijo že okoli 30 leta starosti. Ohlapnost hrbtnih mišic se s prekomernim sedenjem, večanjem telesne mase in pomanjkanjem telesnih aktivnosti z leti še povečuje. Tovrstne težave lahko v veliki meri ali povsem odpravimo z vajami za hrbtenico, ki se delijo načeloma na štiri sklope. Poznamo vaje za moč, raztezanje, sprostitev in razbremenitev. Vseh vaj se lotevamo postopoma, brez naprezanja in predvsem redno. Poleg rednega izvajanja vaj so zelo koristni še: hrbtno plavanje, hitra hoja in tek. Se pa velja izogibati vsem športom z nenadnimi in sunkovitimi gibi, ki preobremenjujejo hrbtenico. Vaša vožnja avtomobila bo ob tovrstnem pristopu k zdravemu načinu življenja prijetnejša in hkrati varnejša.

Dolgotrajno sedenje v avtomobilu predstavlja enega izmed ključnih razlogov za pojav bolečin v križu. Hrbtne mišice med sedenjem ne delujejo, zato se izgublja mišični tonus in prihaja do sesedanja hrbtenice, poškodb in bolečin. Kako se jih znebimo ali vsaj omilimo?

Ne spreglejte

28.5.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
7.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
28.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.2.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
1.2.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
29.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec
19.1.2018
Avtor: Roland Stepan dipl.ing.str.
17.1.2018
Avtor: Bruno Kuzmin, svetovalec

Prijavite se na novice in prihranite pri servisu vozila

Prijavite se na obveščanje o servisnih ugodnostih.